sobota, października 18, 2008

Nici z terenu

Dziś jednak nie pojadę w teren, bo jestem chora, mam kaszel i kiepsko się czuję. Ale za to napiszę kilka słów o poniedziałku, bo wtedy Marcin bawił się z Fakirem i zapomniałam o tym wspomnieć. Oglądałam to z pewnej odległości i znam przebieg głównie z jego opowieści, więc w razie czego to on musi sprawę uściślić :)

Tego dnia Fakir stał na padoku z innym koniem i chyba nie za bardzo przypadły sobie do gustu, gryzły się i straszyły nawzajem. Podobno Fakir niemal wyskoczył z padoku, kiedy Marcin go stamtąd zabierał, a potem w drodze na ujeżdżalnię potknął się tak mocno, że prawie się wywrócił. Marcin wziął go na trawkę, żeby nieco ukoić jego nerwy, ale koń był cały czas niespokojny.

Podczas zabaw Fakir nie mógł się skupić, cały czas wypatrywał zagrożeń i zaczął przytulać się do Marcina, co mu się wcześniej nie zdarzało. W związku z jego nastrojem bawili się bardziej na luzie, z mniejszymi wymaganiami. Nigdy wcześniej nie widziałam Fakira tak bardzo prawopółkulowego, to pouczająca lekcja o końskiej osobowości - nawet najspokojniejszy lewopółkulowiec ma w sobie pokłady strachu i niepokoju, które trzeba umieć opanować, jeśli zachodzi taka potrzeba.

Po zabawach była znowu chwila pasienia i koń zachowywał się znacznie spokojniej, chodził grzecznie za Marcinem i już się nie potykał i nie podrywał na każdy szelest. Jak widać 7 gier skutkuje w większym zaufaniu i pewności siebie konia.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Łał naprawdę robicie postępy ^^
No i widać ,że się już rozumiecie ;D
Bardzo mnie także ostatnio interesuje PNH.
Ale cóż ,w końcu nie będziesz mi o tym opowiadać ;)
Ale czy bym mogła spytać skąd bierzesz te wszystkie przykłady gier i w ogóle jak wykonywać poszczególne gry?
Podejrzewam ,że to wiadomości z jakiejś książki .

Jeżeli jednak przekierowałabyś mnie może na jakąś przejrzystą stronkę byłabym wdzięczna ;)
mój e'mail : tiffanny1994@o2.pl

no ale jeżeli nie chcesz to oczywiście logiczne nie musisz ;)

Pozdrawiam i życzę dalszych postępów ;D

Unknown pisze...

Polecam ci tę stronę: http://www.parelli-info.waw.pl, tam znajdziesz masę podstawowych informacji. Jednak tak naprawdę, żeby w pełni zrozumieć o co chodzi w PNH, powinnaś obejrzeć płyty DVD, wydane przez Pata Parellego, który jest autorem tej metody. Jego strona: www.parelli.com. Życzę powodzenia, PNH to naprawdę świetna sprawa :)

Anonimowy pisze...

Wielkie dzięki ! ;)